Barack Obama - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu Barack Obama - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Barack Obama

Blijf op de hoogte en volg Paul & Bertie

25 September 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo luitjes,

Hoeveel indrukken een mens kan verwerken op één dag weet ik niet, maar wij zaten vandaag aan ons maximum!

Vanmorgen naar Washington gereden, in een uurtje waren we er. Ik had op mijn navigatie een parkeerplaats ingegeven vlakbij "The White House".
Je denkt dan, dat gaat nooit lukken zo midden in de stad, maar tot onze verbazing konden we direct parkeren en de kosten waren maar 10 dollar voor de hele dag.
Vandaar uit naar "The White House" gelopen in 10 min. We vonden wel dat er veel veiligheidsmaatregelen waren maar ja denk je dan, met de vele aanslagen zal dat wel routine zijn.
Van "the White House" richting Het "Washington Monument" gelopen (dit is die hele hoge naald) hier waren heel veel mensen verzameld en het hele terrein was afgezet met hekken.
Er waren verschillenden sprekers aan het woord onder andere Robert de Niro, Oprah Winfrey, Maya D'Angelo en we hoorde zanger Stevie Wonder. Toen dachten we, daar willen wij het fijne van weten en zijn het terrein opgegaan. We werden grondig gecontroleerd bij het betreden van het park.
We hadden net een mooie plaats gevonden toen de volgende spreker aangekondigd werd namelijk niemand minder dan....Barack Obama!
Daar sta je dan als nuchtere Nederlander tussen, overwegend zwart publiek!
De reden van deze happening was, de officiele opening van het African American History Museum. Dit Museum ligt vlakbij het Washington Monument. Ik kan jullie vertellen als je de man ziet en je hoort hem ook nog spreken maakt dat veel indruk!
Hierna zijn we richting het Capitol gelopen, jammer dat 'n gedeelte in de steigers stond, maar ja je kan niet alles hebben.
Op de weg naar het Lincoln Memorial kwamen we langs het Trump hotel. We dachten hier mag je toch niet naar binnen maar dat mocht dus wel, sterker nog, we hebben hier een kop thee gedronken in de loungeruimte. Achteraf een duur kopje, 20 dollar!!
Van daaruit door naar het Lincoln Memorial gelopen, heel mooi. Alles bij elkaar hebben we vandaag zo'n 13 km. gelopen.
Toen weer terug om de auto op te pikken en op weg naar het hotel, Arlington Cemetery aangedaan. Hier liggen US soldaten begraven en ook John en Jacqueline Kennedy.

Wat een dag hebben wij achter de rug, zeer de moeite waard.

Teruste allemaal,
Paul en Bertie.

• 25 September 2016 - 09:03

Annemarie:

Ha pap en mam,

Dat is wel echt heel vet: Obama!!!! Ben jaloers.
    Geniet van jullie laatste week. Tot nu toe klinkt het als een fantastische reis.

Xxxx Annemarie, Roy, Morris en Bruno

• 25 September 2016 - 09:14

Dré En Wilma:

Ja, ja, Forest Gump zag ook alle hoogtepunten in een uur!
    Grapje natuurlijk, maar dat schoot me even te binnen.
    Heel veel plezier en groetjes van Wil en Dré

• 25 September 2016 - 09:16

Carla:

Hoi,
    en....was de thee lekker?
    grtjs, Carla

• 25 September 2016 - 10:12

José:

Wauw....
    The First Lady in a little red dress on a blue sofa in the Trumphotel.......het moet niet gekker worden.
    Wat een geweldige dag voor jullie, kijk uit naar de volgende verslagen.
    Groetjes xxx

• 25 September 2016 - 11:03

Piet:

Ik kan alleen maar zeggen: WOW!
    En ik durf er zelfs nog aan toe te voegen: WOW!
    You Luckies! Maar het zij jullie van harte gegund uiteraard;)

• 25 September 2016 - 13:03

Hay En Os Ann :

WAUW......wat een ervaring lijkt mij dat, (Ik ben ook wel een beetje jaloers) ben benieuwd wat jullie straks van New York vinden.
    Geniet van jullie laatste week.
    Groetjes Hay en Ann

• 25 September 2016 - 15:59

Kees:

Dit is te gek. Wie kan zeggen Obama te hebben ontmoet. We zagen het op het journaal, maar jullie waren jammer genoeg niet in beeld, haha. Dit moet voor jullie een vakantie zijn om nooit te vergeten. Heel veel plezier nog de laatste week. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 25 September 2016 - 20:05

Theo:

Wat gaaf. Hoorde vanmiddag een stukje van de speech van Obama op de radio. Dan te bedenken dat jullie in zijn publiek zaten. Geweldig. Nu langzaam naar de "big Apple". Wie weet wat dat nog brengt. Veel plezier.