Shenandoah National Park - Reisverslag uit Winchester, Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu Shenandoah National Park - Reisverslag uit Winchester, Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Shenandoah National Park

Blijf op de hoogte en volg Paul & Bertie

23 September 2016 | Verenigde Staten, Winchester

Hi Folks,

Na een lange dag zijn we gearriveerd in Winchester, Virginia.

Vanmorgen zijn we eerst de stad Charlottesville ingegaan en hebben daar een terrasje gepikt in de gezellige binnenstad.
Daarna hebben we Monticello bezocht. Monticello is het huis van Thomas Jefferson, de 3de president van de United States. Hij heeft de "The Declaration of Indenpendence" geschreven.
Bertie heeft in Charlottesville haar eigen Declaration of Indenpendence op een groot schoolbord geschreven, zie foto.
Na een degelijke lunch bij "Jasons Deli" zijn we doorgereden naar Shenandoah National Park, zo'n 50 km westwaarts.
We reden over de Skyline Drive, de bochtige weg die van zuid naar noord door het park loopt. Het een vergezicht nog mooier dan het andere.
En ineens gebeurde het......... een zwarte beer stak zomaar de weg over, een beetje slungelig en op z'n dooie gemak keek hij nog een keer om en verdween toen in het bos. Wát een ervaring, na al onze reizen door Noord Amerika nog nooit niks bijzonders gezien en nu zomaar een beer.
Sterker nog een eindje verder zagen we er nóg een in de bossen en eerder die dag ook al een hert langs de weg!
Dus jullie snappen wel onze dag kon niet meer stuk!!

Nu lekker uitrusten en kijken wat de dag van morgen ons brengt.
Take care,
Paul en Bertie.

Ps. Piet jij had het vanmorgen over het geweld in Charlotte, North Carolina maar wij zaten in Charlottesville, Virginia, dus alles rustig hier, leuk dat je met ons mee reist.

• 23 September 2016 - 11:08

Gien:

Wat zien jullie veel! Een groot avontuur. Maar Bertie opgepast, want nu is de beer los!
    Pas goed op elkaar. Kusss

• 23 September 2016 - 12:38

Carla:

.....en die beer niet gefotografeerd?? Jammer, kans gehad, zou jij zeggen, he Bertie?
    Ben op internet al in Monticello binnen geweest. Mooi, vooral de Library.
    En Charlottesville idd een gezellig plaatsje, zo te zien op de afbeeldingen.
    Ja, ik bekijk allemaal afbeeldingen, waar jullie al zijn geweest.
    Nog veel fun samen.
    Greetzzzz

• 23 September 2016 - 15:32

Piet:

Des te beter dat het bij jullie pais en vree is! Maar dat wist ik wel dat verschil tussen Charlottesville en Charlotte, al ligt het relatief gezien wel in de buurt (385 km is toch in de buurt daar in de States niet dan;)). Wel gaaf dat van die beer, en dan ook nog 2 op een dag. Nu nog een grizzly!