Blue Ridge Parkway - Reisverslag uit Blue Ridge, Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu Blue Ridge Parkway - Reisverslag uit Blue Ridge, Verenigde Staten van Paul & Bertie Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Blue Ridge Parkway

Blijf op de hoogte en volg Paul & Bertie

21 September 2016 | Verenigde Staten, Blue Ridge

Hallo allemaal,

Na een stevig ontbijt (toast, pancakes en bacon) zijn we op weg gegaan.
Allereerst, omdat 't vlakbij is, naar Mill Mountain Star. Dit is een heuvel vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad, Roanoke.
Op deze heuvel staat ook een 30 meter hoge ster die s'avonds verlicht is.

Van hieruit zijn we de Blue Ridge Parkway in noordelijke richting opgereden.
Na zo'n 50 km zijn we bij gestopt bij Peaks of Otter, een hiking gebied.
Hier zijn we begonnen aan een hike naar de top van de "Sharp Top". Een berg met een hoogte van 1300 m hoog.
De weg omhoog was niet echt makkelijk en na een kwartier lopen en klauteren besloten we om toch maar terug te gaan, maar net op dat moment kwam er een ervaren hiker langs en zei vertelde ons dat het uitzicht boven zeer de moeite waard is.
Dus zijn we toch maar doorgegaan en na 'n dik uur kwamen we boven.
Nou, maar goed dat we haar advies opgevolgd hebben... want het uitzicht is spectaculair!!
Zelden zo'n mooi uitzicht gezien, je kan 360 graden rondkijken, zover als het oog reikt zie je bergen en heuvels bedekt met bomen, met af en toe een dorpje in de vallei, Oh Virginia wat ben je toch mooi....
Na een half uur zijn we weer afgedaald, dus ook weer een uur.
Daarna zijn we nog doorgereden naar "Natural Bridge". Dit is een rots met de vorm van een brug , zo'n 70 m hoog.

Voor vandaag hebben we genoeg indrukken opgedaan, lijkt me.

Tot morgen, Paul en Bertie.

• 21 September 2016 - 08:26

Cor:

Schitterend wat een vakantie! wat voor auto rijden jullie?

• 21 September 2016 - 08:33

Jeroen Merkx:

Geweldige foto's! Zo te lezen en te zien genieten jullie er volop van. En terecht!

• 21 September 2016 - 08:54

José:

Prachtige uitzichten....ik geniet met jullie mee. Ben benieuwd naar wat nog komen gaat, tot morgen.

• 21 September 2016 - 10:16

Gien:

Wat een geweldige vakantie! Krijgen jullie al die indrukken wel verwerkt? Paul, dappere dodo, sta je daar op het puntje van een berg! Heb het fijn samen! Tot morgen. Dikke kus veur Paul en dich, van Theo en mich.X

• 21 September 2016 - 11:09

Francis:

Jeroen, misschien iets voor ons om daar een keer "een stukje" te gaan wandelen? Mooie foto's pap en mam!